VII.ПОРЪЧКА. ПРАВО НА ОТКАЗ.

Чл. 20 Клиентът / потребителят се задължава и отговаря за това всички данни, които е предоставил на www.buba.bg  във връзка с поръчката, да са верни, пълни и точни към датата на изпращането на поръчката.

Чл. 21 С изпращането на поръчката клиентът / потребителят разрешава на Нювива ООД да се свърже с него пo всякакъв възможен начин, когато това се налага във връзка с направената поръчка и сключения Договор.

Чл. 22 Продавачът има право да откаже да изпълни (да анулира) направената от клиента / потребителя поръчка, за което следва да уведоми клиента / потребителя.

Чл. 23 Анулирането на поръчката от страна на продавача и или купувача не води до каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането й в следните случаи:

не приемане от страна на банката-издател на клиента/потребителя на трансакцията при онлайн плащане;

осъществяване на паричната трансакция, което да не доведе до постъпване на средства по сметка на продавача при онлайн плащания;

предоставените от клиента / потребителя данни в Платформата са непълни и/или грешни. В този случай продавачът има право да претендира спрямо купувача генерираните за невъзможната доставка разходи за куриерска услуга по изпращане на поръчката;

Чл. 24 (1) В срок от 14 /четиринадесет/ дни от сключване на договора, когато се заплаща за услуга, респективно в 14-дневен /четиринадесет дневен/ срок  при получаване на стоката при закупуването на стока, Клиентът / Потребителят има право  да върне продукта, без да посочва причина или мотив за това и без да дължи неустойки или други обезщетения, в случай че не са налице хипотезите на раздел IX  от  настоящите Общи условия. Клиентът / Потребителят  ще поеме всички преки разходи  по връщането на продукти / услуги, предлагани от www.buba.bg  в случай, че  се  откаже от договора от разстояние и заяви това в срока за отказ, посочен в настоящата разпоредба. Такива разходи биха могли да бъдат разходи за опаковка или куриерска такса за изпращане, респективно връщане на продукта. Тази разпоредба не се прилага за продукти, изработени по поръчка на клиента или за някои от случаите, описани в чл. 36 и чл. 37 от настоящите Общи условия.

(2)               Клиентът следва да върне продукта, заедно с издадената от Нювива ООД фактура и или касова бележка на адрес: гр. София, Бул. Брюксел 1, Складова база Ренус, като междувременно уведоми продавача за това на office@buba.bg  или на телефон  +359 895 795 241.

(3)              Клиентът следва да върне Продукта(ите) и като попълни формуляра, чийто образец ще намерите в края на ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ, както и публикуван в сайта. Клиентът следва да приложи същия към пратката, която връща и да го изпрати на  някой от адресите (физически или електронни) за контакт с „Нювива“ ООД. В зависимост от избраната от купувача куриерска услуга, куриер ще вземе продуктите от адреса, посочен от клиента, а последният ще заплати куриерската услуга, респективно клиентът ще достави стоката до офис на куриера  отново за своя собствена сметка.

 (4)            Правото на отказ ще бъде уважено от Нювива ООД единствено ако наред със спазването на срока за отказ, фактическото връщане на продукта, заедно с касовата бележка и или фактурата за продажбата и поемането на разхода за връщането, Потребителят/ Купувачът осигури  връщането на  продукта/ продуктите    в неговата/тяхната оригинална опаковка, по продукта / продуктите няма следи от употреба, продуктът/продуктите или опаковката не са с нарушен вид, зацапани и прочее.

Чл. 25 (1) www.buba.bg  се задължава да възстанови платената цена по  договора, сключен от разстояние, от който клиентът / потребителят се е отказал, в рамките на 14 (четиринадесет) дни от датата, на която последният е върнал съответния Продукт на адреса, посочен от Продавача в чл. 26, ал. 2 и след предоставяне на доказателство за връщането от страна на Клиента.

(2) Сумата ще бъде възстановена както следва, без това да доведе до някакви допълнителни разходи за Клиента, освен ако банката, която го обслужва не изисква някакви такси:

        Плащанията, направени с дебитна или кредитна карта – чрез възстановяване по сметката, от която е било извършено плащането;

          Плащанията, направени чрез наложен платеж – по банкова сметка, допълнително предоставена от Клиента;

     Плащанията по потребителски кредити – след прекратяване на договора за потребителски кредит и преизчисляване на вноските по кредитите – най-често по банковата сметка, от която са постъпвали сумите за вноските по кредита или по друг начин, определен от банката, отпуснала кредита.

Чл. 26 Продавачът има право да забави възстановяването на сумата в случаите на отказ от сключен Договор до получаването на продадените стоки или до получаването на доказателство, че са били изпратени, в случай че не е предложил да вземе сам стоките, което от двете събития настъпи по-рано.

XIII.ГАРАНЦИИ. ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ

Чл. 55 (1) Продавачът предлага всички стоки на www.buba.bg с 2-годишна законова гаранция за съответствие на стоката с договора съгласно действащото законодателство съгласно чл. 112 и следващите от Закона за защита на потребителите. Някои продукти могат да се ползват с гаранция над 2 години, в зависимост условията, договорени с производителя. При подобно несъответсвие потребителя има право на рекламация за всяко несъответсвие на потребителската стока с договора, проявено след доставката и открити при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията на продукта. Изключение правят някои категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция.

 (2)  При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба купувачът има право да предяви рекламация в писмен вид, като поиска от „Нювива“ ООД да приведе стоката в съответствие с  договора за  продажба в 1-месечен  срок,  като потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната и с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.  За  предявяване  на рекламацията потребителят следва да попълни Формуляр за рекламация, валиден на сайта, както и по-долу в настоящите Общи условия, и да изпрати рекламацията на посочения адрес за кореспонденция на „Нювива“ ООД или по посочения имейл. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера  на претендираната сума, и адрес, телефон и email за контакт. При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, свързани с поръчката, както и тези, на които се основава претенцията, а именно:

касова бележка или фактура;

протоколи,    снимки    или    актове    или    други    документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното – ако са налични;

други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(3)     Срокът на гаранцията започва да тече от момента на доставка на потребителската стока. Той спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

(4)  Несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 (шест) месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката, нейното използване от потребителя или на характера на несъответствието.

(5)  Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато при сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието;

(6)   Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:

1.  Стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;

2.  Значимостта на несъответствието;

3.  Възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е

(7)  В случай че след изтичането на 1-месечен срок от предявяване на рекламацията потребителят не е удовлетворен от разрешването й, той има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената. Потребителят няма това право, в случай че „Нювива“ООД се е съгласи да замени продукта с нов или да поправи стоката в рамките на 1-месечния срок от предявяване на рекламацията, както и когато несъответствието е незначително.

(8)  Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно  за  потребителя.  Той не дължи  разходи  за  експедиране на

потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта и, и не трябва да понася значителни неудобства. Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

(9) „Нювива“ ООД е длъжно да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворило три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията /2 години/ е налице следваща поява на  несъответствие  на стоката с договора за продажба.

(10)  Потребителят има право да предяви рекламация на стоката, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.

(11)  Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, Нювива ООД ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.

(12)  Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.

Чл. 56 Ако „Нювива“ ООД е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията, описана в предходните алинеи, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.

Чл. 57 Продавачът ще използва данните, предоставени от купувача, респективно въведените в неговия акаунт при попълването и издаването на гаранционния сертификат, когато „Нювива“ ООД е информирал в страницата си, че предоставя допълнителна търговска гаранция, извън законовата гаранция, посочена в предходните разпоредби.

Чл. 58 Поправката / ремонтът на продукти извън гаранционния срок или в рамките на този срок, но при положение, че задължението на продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба е отпаднало на каквото и да е основание, подлежи на заплащане от страна на купувача и се извършва в срок, уговорен между страните

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ

 

 До Нювива ООД, ЕИК 201884970, представлявано от Георги Николов, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Младост 4, ул.Проф.Александър Танев, бл. 460А, вх. 2

 

С настоящото уведомявам/e, че открих несъответствие на стоката/ите/ услугата/ите с договореното.

Предмет на рекламацията:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Поръчано                на                .............. /получено на   …………………………

Поръчано от …………………………………………………………………………………

/опишете името, имейла или други данни, посредством които сте направили поръчката)

 

Предпочитан начин на удовлетворение за стоки / подчертайте предпочитаната опция/:

1.Възстановяване на платената сума

2.Заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното 3.Отбив от цената

4.Безплатно извършване на ремонт по реда на чл. 113 и чл.114 от Закона за защита на потребителите

 

Предпочитан начин на удовлетворение за услуги (заградете желаната опция):

 

1. Извършване на услугата в съответствие с договора

2. Отстъпка от цената

3. Възстановяване на заплатената сума 

Прилагам следните документи:

1. Касова бележка или фактура;

2. Протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;

3. Други документи, установяващи претенцията по основание и размер. (заградете желаната опция)

Размер на претендираната сума: ……………………………..

Име на потребителя/ите:…………………………………………………………………………………………………

Адрес на потребителя/ите: …………………………………………………………………………………………………

  

Дата: ……………………………………                          Подпис на потребителя: …………………………………

                                                (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия)

 

 

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ

 

До Нювива ООД, ЕИК 201884970, представлявано от Георги Николов, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Младост 4, ул.Проф.Александър

Танев, бл. 460А, вх. 2

 

С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:  

…………………………………………………. /описание на продукта/

 

Стоката е поръчана на ………………….

 

Стоката е получена на …………………. /посочва се датата на получаване от потребителя/

 

  ………………………………………………………………………../Име на потребителя/

 

Гр./с……………………………………………………………./Адрес на потребителя/

 

Продажната     цена     на     поръчката     е     заплатена     от     мен     по     следния начин .............................................(наложен платеж, банков превод, с карта или друго) и желая заплатената сума да ми бъде възстановена по подходнящ начин според Общите условия на онлайн магазина.

 

/Дата/.............................................

 

Подпис на потребителя….................................